Beställt ny kamerautrustning, tummen upp för de!




Hej igen !

Felicia här igen, som är tvungen att berätta, här på bloggen,
att jag har nämligen beställt ny kamerautrustning ! :D
Det känns för jäkla gött må jag säga säga!
Så nu tänker jag nämligen berätta vad dessa främande saker är, för vissa av er läsare är det främmande iallafall.

Den första bilden är en Close-up+10 58 mm.
Vilket är då ett filter som gör så att man kan ta närmare närbilder osv,
Close-up filtret är med andra ord ett budgetalternativ om man gämför med ett
vädligt dyrt Macro objektiv!
Detta filteret är TUSEN gånger så billigare än ett macro objektiv,
dock så har jag hört att vissa kan vara svåra att fokusera med osv.. Men det ska nog funka (:

Den andra bilden är då en Silver och Vit Reflexskärm 40cm.
Som är bra för att mjuka ner skuggorna lite och även gör bilderna lite ljusare..
och gör då även bilderna lite behagligare att kolla på.


Om ni undrar vart jag har beställt dessa grejerna så är det på http://www.tvspelsweb.se/
En mycket bra sida, med billig utrustning !
Vet dock att det verkligen inte låter som en sida med kamerautrustning, utan mer som en tv-spels shop, men icke ;)

Ska bli mycket intressant och kul att testa på dessa sakerna sen när dom kommer ! :D

Nu ska jag och Tobbe sova, Godnatt på er!
<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0