2:a Höst, psykosocialt arbete, helg - mitt första inlägg!

Heeeej! Nu var det så äntligen dax för mig, Albin den Finurlige, att göra ett blogginlägg och berätta lite om vad som hänt idag och vad jag tänker på samt visa några redigerade foton! :)
Idag är det då den andre september - kul, tycker jag, då Hösten (Hösten är en högtid - därav ett strort H) officiellt gjort sitt intåg. Nog för att många tycker att Hösten är deprimerande, kall, blöt, geggig och lång samt början på vintern... Men jag bortser från de dåliga egenskaperna Hösten har och fokuserar istället på de goda: De varma, fina färgerna; den friska, svala luften; höstmodet; frihetskänsla och behovet av att bara gå ut en stund; många fototillfällen ute i naturen; varma kvällar inomhus med tända ljus; bra TV-program som återigen drar igång; allt återgår till vardag - på både gott och ont m.m.
Så snart kommer det dyka upp lite åtminstone "höstigare" bilder som jag tagit när jag var ute på promenad med min älskade hund Dino (:

Idag har dagen handlat om skola, mkt skola då fredag mot alla odds är den längsta dagen på mitt schema. Skola innefattar:
  • Naturkunskap med ordentlig repetition om atomen och periodiska systemet, vilken behövs!
  • Svenska - startskott för grupparbetet om en litterär epok som redovisas med en PowerPoint, en personlig loggbok, fem frågor om epoken som sedan samlas ihop med de övriga gruppernas och bygger upp ett prov och en muntlig redovisning inför klassen. Jag hatar muntliga redovisningar .___.' Det värsta som finns. Men denna har jag inte fasat för ännu. Det kanske beror på att alla i gruppen måste säga något, och då betyder det att jag inte måste säga så mycket samt att jag stöds av mina gruppmedlemmar, right? ;)
  • Engelska - korsordstävling i grupper var allt vi hann, men det var kul xD
  • Samhällskunskap - mestadels diskussion och "lyssna på läraren" om tre frågeställningar gällande brott och straff-området.
  • Sist men inte minst Psykosocialt arbete. En jätteintressant, kul och t.o.m. mysig kurs som jag rekomenderar! 8D Den passar mig utmärkt också för att jag är en sån där "tänkande" person som tänker mycket på hur andra uppfattar en, vad andra tänker på och, allt möjligt...! Vi har en ny och jättebra lärare också, boendes i Karlstad eller Hammarö, minns inte vilket. Hon är jättesnäll och låter oss bestämma mycket, och så ser vi mycket på intressanta filmer :D
    Näst nästa torsdag vi har psykosocialt arbete ska vi troligtvis på en tre timmar lång föreläsning på KPS (Kristinehamns folkhögskola) som rektorn tipsade om och gärna finansierar. Dessutom är denna föreläsning en kvällskurs, så typ en baguette och något att dricka kommer fixas till oss resande elever som bor utanför Krhmn/kommunen. Där till kommer vi få ledigt från de två nästkommande fredagslektionerna :D
    Hoppas bara jag får ha kvar psykosocialt arbete... Det var ju nämligen inte den 100-poängskurs jag först valde - jag valde webbdesign. Men idag har jag iallafall lämnat in lappen till Hans (vår SYV på skolan), och så får jag hoppas att rektorn inte tycker att vi är för många i gruppen/på kursen - för det är nämligen det vi är. Vi är typ drygt 35 och får knappt plats ;(

Ja, nu är det iallafall helg äntligen och lugnet lägger sig. Planerna inför helgen är väl IKEA-besök på söndag, annars inget planerat. Ska väl bara slappa och titta mycket på nerladdade filmer...
Hoppas alla trivs nu när skolan har dargit igång - det gör jag - och får en bra helg!

Har ni frågor får ni jättegärna höra av er; [email protected] eller kommentera!




Hallonhöstlöv.




Hängande lingon.




Svartkantareller




Nyckelpiga.




Runda gula i jungel




Mormors blomma.




Guldsvamp.




Hallon bland qvistarna.




Stenar på stenbumling.




Humla på blomma.




Lingonboost.




50-50 talltopp.

Canon EOS 550D / Standardobjektivet 18-55

Kommentarer
Postat av: Katarina

Fin blogg du fixat! Du skriver bra o tar jättefina bilder! Du får sälja skogsbilderna till någon skogstidning! Lycka till med blogg o foto!

2011-09-03 @ 11:03:34
Postat av: Lotass

Fint :)

2011-09-04 @ 16:05:43
URL: http://lovisawilhelmsson.devote.se
Postat av: NoName

Hur gör du för att få färg på fokuspunkten??

2011-10-08 @ 15:56:57
Postat av: Felicia Henriksson, TwoPix

NoName:

Du går in på www.picnik.com, där vi redigerar grunderna innan vi redigerar bilderna i Photoshop.

Där kan man bland annat få färg på fokuspunkterna.



Katarina: Du menar väl "Vi" ?

Eftersom att vi är två st som har denna blogg.

2011-10-13 @ 23:39:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0